Aanleiding en doelstelling


Aanleiding:

Nog even boodschappen doen. Een juiste keuze maken, maar alle meningen, keurmerken en reclames creëren chaos. Wat moet er nu gekozen worden? Een verstandige en bewuste keuze maken, wat ook bij ieders leefstijl, budget en smaak past. Laat de diëtist de keuzestress en de chaos verminderen!

De consument heeft meer en meer last van keuzestress en grijpt naar verschillende informatiebronnen, maar dat zijn er zoveel! De consument ziet door het bos de bomen niet meer. Op deze keuzestress kan de diëtist instappen en de consument de juiste handgrepen geven in de supermarkt en de consument het vertrouwen in de diëtist laten leggen. Op deze manier wordt de consument een cliënt! Daarbij wordt de stap kleiner gemaakt voor de consument om aan de diëtist de waarheid te vragen over voeding.

Doelstellingen:

-          Keuzestress bij de consument verminderen door de chaos in de supermarkt te verhelderen door de diëtist.

-          Ontwikkeling van de diëtist voor begeleiding van de consument bij het maken van keuzes in trends, keurmerken en verschillende informatiebronnen.

-          Een leerzaam en verhelderend symposium aan de Haagse Hogeschool die zowel de diëtist als consument zal aanspreken.